Põhiteave

Corrosion Free - tehnoloogia kasutamise tõhusus nii uute kui ka vanade sõidukite, ja ka ehitus-, põllumajandustehnika ning masinaehitus- ja elektroonikaseadmete korrosioonitõrjeks on tõestatud juba 1986 aastast.

  • Tehnoloogia kasutamisel pole vaja pindasid eelnevalt ette valmistada;
  • Aine tungib keevisõmblustesse ja õõnsustesse, kust võib korrosioon alguse saada. Aine toime on pikaaegne ja see kaitseb töödeldava seadme sõlmi rooste eest.
  • Korrosioonitöötlus kasutatakse mistahes tüüpi roostetavate kohtade töötlemiseks.
  • Aine tungib metallpindade raskestijuurdepääsetavatesse kohtadesse, surub sealt välja niiskuse ja peatab rooste.
  • Ainet võib kasutada lukkude, ukse- ja akna sulgurmehhanismide ja muude teineteise vastu hõõrduvate osade määrimiseks.
  • Aine on ökoloogiliselt ohutu ja mittetoksiline.
  • Ei sisalda lahusteid ega muid kahjulikke lisandeid.
  • Töötlemise kestus – kaks, kolm tundi teie juuresolekul.
  • Korrapärasel kasutamisel tõrjub rooste täielikult.

Corrosion Free ainulaadsed omadused

  1. Kaitseb elektrijuhtmestiku ühenduskohti.
  2. Kaitseb lukkude ja riivide külmumise ja kinnikiilumise eest;
  3. Kaitseb polte kinniroostetamise eest.
  4. Kaitseb hingesid ja trosse kriuksumise eest ning samas määrib neid.
  5. Ainega on võimalik määrida juba roostetavaid kohti aga ka neid kohti, kus metallid on puutes. Teisi roostetõrje vahendeid sellisel viisil kasutada ei ole võimalik.

Kuidas Corrosion Free toimib

Kõige intensiivsemalt võivad hakata roostetama sõiduki punktkeevitusega kohad, uste läved, pikitalad, rattakoopad, sõiduki põhi jms. Seetõttu peab roostetõrje vahend imbuma kõikidesse sellistesse kohtadesse ja tagama püsiva kaitse. Just need omadused iseloomustavad Kanadas arendatud roostetõrje vahendit Corrosion Free .

Nagu juba korduvalt mainiti erineb see roostetõrje meetod teistest järgmiste põhimõtteliste omaduste poolest:

  • roostetõrje vahendiga Corrosion Free pindade töötlemisel pole vaja neid eelnevalt töödelda, kuivatada, kanda mitut kihti jne;
  • roostetõrje vahend on segu suure hulga lisanditega, kuid kõrge puhastusastmega õlidest. Kasutatud koostisained on suure läbivusteguriga, niiskust tõrjuva võimega, ja moodustavad pinnale kaitsekile, mis hoiab ära pinnale tekkiva rooste;
  • vahendi koostisained on püsivalt aktiivsed, ei hangu ja võimaldavad töötlemise käigus metalli pinnale moodustunud kilel toimida nii kaitsetõkkena kui ka roostet inhibeeriva aine molekulide allikana;
  • roostetõrje vahendil on võime metalli pinnal migreeruda, likvideerides kasutamisel tekkinud uued roostetanud kohad;
  • roostetõrje vahendi koostisainete aurud on kõrge elastsustasemega ja küllastavad oma molekulidega peidetud õõnsused ning järgnevalt kemosorbeeruvad* metalli pinnale;Eespool kirjeldatud omadused välistavad täielikult need puudused, mis iseloomustavad traditsioonilisi korrosioonitõrje meetodeid.

*Kemosorbtsioon (keemiline sorbeerumine) – neelduva (vedelik) ja neelava aine (metall) keemiline reageerimine, mille käigus moodustub keemiline ühend.

Traditsiooniliste korrosioonitõrje meetodite puudused

  • bituumeni, vaikude ja parafiini põhjal tehtud roostetõrje vahendite võime niisked kohad sulgeda (pitseerida);
  • tahkete kilede pragunemine kasutamise käigus, mis tekitab roostekoldeid;
  • traditsiooniliste roostevahenditega töötlemistehnoloogiate kapriissus (pinna hoolikas pesu, kuivatamine, puhastamine, vahendi kandmine mitmes kihis jne).

Metalli töötlemine vahendiga Corrosion Free

Formula 3000 kantakse metalli pinnale. Esimeses etapis difundeeruvad* inhibiitorite**  ja hüdrofobisaatorite*** molekulid metalli pinnale. Metalli pind sorbeerib (neelab) neist osa, osa aga tõrjub pinnalt niiskuse, soolalahused, rooste. Esmalt moodustatakse pinnale monomolekulaarsed (ühe molekuli paksuste) inhibiitori kihid. Järgmisena moodustatakse metalli pinnale polümolekulaarsed inhibiitori kihid. Metalli kaitsekile mingi pinnadefekti korral migreeruvad inhibiitori aktiivsed molekulid vabale pinnale ja kordub kaitsekile moodustumine.

*Difundeeeruma –  laiali valguma, levima.
**Inhibiitor – aine mis aeglustab või hoiab ära mingi keemilise reaktsiooni (metalli rooste tekkimise, polümeeride vananemise, kütuse oksüdeerumise jms).
***Hüdrofobisaator – see on aine, mis muudab mingi materjali pinna niiskust tõrjuvaks.

Mille poolest erineb Corrosion Free mastiksitest

Mastiksite hulka kuuluvad roostetõrje vahendid sõltuvad seadmete pinna ettevalmistuse tasemest. Pind peab olema kuiv, puhas mistahes mustusest ja roostest. Sõiduki hoolduses on seda võimatu tagada.
Tugeva ja tervikliku mastiksi aluskihti on võimatu kontrollida ja näha, mis seal toimub.
Aja jooksul isegi kõige tugevam mastiksikiht praguneb kuivamise ja mehhaaniliste kahjustuste tõttu. Kohev roostekiht muutub nähtavaks ainult siis, kui mastiksikiht küljest ära kukub. Metalli töötlemisel mastiksitega antakse garantii ka nähtamatutele kohtadele, mida kahjuks kontrollida pole võimalik.

Milles poolest erineb Corrosion Free meetod traditsioonilistest meetoditest

– Kõige pealt tungib "Formula 3000" keevisõmblustesse ja kaitseb neid täielikult, tungib nähtamatutesse õõnsustesse, täidab kõik värvikihi ja metalli mikropraod, tõrjudes sealt niiskuse välja.

– "Formula 3000"koostisained ei tahene, vaid jäädes poolvedelasse olekusse ja täidavad uuesti tekkivad praod. See moodustab töödeldava metalliga püsiva ja väga tugeva seose molekulaarsel tasemel.  Pikitalad, uste tugikarbid ja läved, jalaastmed, tungraua padjad, põhja tugitalad, moodustavad tavapäraselt sõiduki roostetanud põhja ja neis on need nähtamatud õõnsused. Keevisõmblused on kogu sõiduki põhja ulatuses, alates kapotist kuni pakiruumini. Poolvedela oleku tõttu on "Formula 3000" roostetõrje lisandid kordades tõhusamad. "Formula 3000" tüüpi inhibiitorid peatavad algava korrosiooni, nõrgendavad koheva roostepleki seost metalliga, püüdes seda metalli pinnalt tõrjuda ja muuta metall passiivsesse olekusse, kus ta enam ei oksüdeeru, st ei roosteta.

– Poolvedela ja vett-tõrjuva roostetõrje vahendi "Formula 3000" kasutamisel pole vaja pinda kuivatada ega hoolikalt puhastada (ka pole seda praktiliselt võimalik teha), vaid lihtsalt pesta sõiduki põhi puhtaks ja lasta veetilgad maha langeda. Just seetõttu garanteerib "Formula 3000" mistahes niiskes keskkonnas kasutatava sõiduki, sõjatehnika, elektroonikaseadme aga ka tööstusobjekti roostetõrje vahendi pealekandmise kui ka lõpptulemuse kvaliteedi. Lõpptulemus – rooste puudumine! Tõsi, kuna miski pole igavene, tuleb ka roostet korrapäraselt iga 18–36 kuu tagant uuesti tõrjuda.

– "Formula 3000" pole erinevalt traditsioonilisest roostetõrje vahenditest tuleohtlik ega toksiline, samuti on vahend ökoloogiliselt puhas. "Formula 3000" sobib ideaalselt mitte ainult uute ja kasutatud transpordivahendite roostetõrjeks vaid ka tööstusseadmete, põllumajandustehnika, sõjatehnika, autobusside, trammide, raudteetranspordi vahendite, sildade ja ehitiste, merelaevade ja meretehnika töötlemiseks. Neid pole vaja liivapritsiga puhastada ega kuivatada, eemaldada eelnevalt pealekantud kihte. Vedel "Formula 3000" immutab olemasoleva kattekihi, roostekihi ja tungib selle all oleva puhta metallikihini ning peatab tekkiva rooste.

– Peale selle on "Formula 3000" vahendil dielektrilised omadused, kannatab kuni 50 kV vahelduvvoolu pinget ega ei juhi elektrivoolu.

–„Formula3000“ omab polaarset juhtivust, kinnitub metalli külge.